Saturday 20 July 2013

SHAKLEE PILIHAN TERBAIK

SHAKLEE PILIHAN DIHATI!!

Assalamualaikum..Alhamdulillah..untuk first entry ni..suka sangat saya berkongsi macamna saya boleh tergerak hati menjadi Shaklee Distributor..

Ceritanya, pada mula2nya saya adalah pengguna produk shaklee..setahun yang lepas, time to baru je 5 bulan kahwin. tapi dihati ni tak sabar2 nak mengandung ada anak kan..mama saya kata, rilex la..baru je 5 bulan kahwin.hee=)...time tu geng2 masa study dulu dah ramai join shaklee..so dekat page facebook tu memang penuh org promote shaklee...nak dijadikan cerita,..time tu saya busy sgt, outstation almost everyday..hari ni kat terengganu,esok kat kota kinabalu, airport KLIA tu cam dah jd rumah kedua plak.makan pun tak tentu..rasanya berat badan time tu turun mendadak,bukan  xselera, tapi rasanya penat sgt kot!.so igtkan badan penat, letih x bertenaga menjadi salah satu faktor la kenapa saya x pregnant lg..(actually risau terlebih je tu..=p)...dalam hati ni terfikir nak cari supplement untuk kekuatan badan la..approach kawan saya yg jual shaklee ni.time tu die suggest set hamil:vit-C,b-complex, vitalea dan vit-E (ni ikut budget saya juge la:)). .(sekarang dia ni kawan saya dah nk jadi Master tau,gaji 5 figure tuu..hee)...tak sampai sebulan consume, tut tut pregnant pulak..tanya doctor,dia kata bole makan supplement yg saya beli dr shaklee..

Dipendekkan cerita, sepanjang pregnant, Alhamdulillah, saya tak pernah demam. Time tu bulan puasa pun dapat puasa penuh..Outstation memang non stop, sampai week 30 pun kena trun naik flight.husband da bising risau kesihatan kita kan..(oo, ye.husband saya kerja jauh,kira kitorg ni long distance partner la.hee)...mama saya pun terkejut, kata kalau die dulu, tengahari je baring letih, tapi saya pelik, tengahari tak penat or rasa nak tido just malam lepas isyak dah masuk tidur la.hee...

Sampai saya deliver pun, dalam pantang saya still keep makan supplemnt. sebab baca2, supplemnt shaklee dpt sembuhkan luka dgn segera. Alhamdulillah, baby saya, now da 5 months, so far tak pernah jatuh sakit or demam. Alhamdulillah..Alhamdulillah..Alhamdulillah..kuasa Allah :)

Disebabkan diri sendiri dah merasa kehebatan Shaklee tergerak hati nak berkongsi manfaat shaklee dengan kawan2...So, bermula la MArch 2013, saya approach sorang kawan saya ni y memang Shaklee Distributor (Khadeejah HAsmad) kata nak jadi ahli=).. (time tu x tau plak benefit ahli ni byk..terpikir nk beli vitamin shklee dgn harga ahli je..hee)..

Tapi sekarang..dgn tunjuk ajar 'mak' deeja saya, saya sgt suka menjadi shaklee distributor. Haaa, sapa tanak duit bonus masuk tiap2 bulan2 kan...bermula dari 2 angka, 3 angka, 4 angka.....hingga bole mncecah 6 angka taaauu=)

Bila tgk baby sy 6.30am da kena hantar taska, ibu die ni plak kalau outstation sampai rumah kol 1pagi, tgk2 anak da lembik tidur...boleh kata pagi ank tido, blk pun anak tido..husband dok jauh, kalau husband balik, saya kena pegi kerja.. (husbnd saya keja shift, so waktu cuti die byk jatuh weekday.hee)..itu yg kekuatan saya ingin berhenti kerja dan jadi suri rumah. Kebetulan pulak, kerja susah nak berhenti sebab saya ni scholar company..huhuhu...Semoga penglibatan saya dlm Shaklee boleh menjadikan saya suri rumah 'work at home'.Amiinn....




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...